Saturday 7 May 2016

Vivix Membantu Mengatasi Masalah Batu Karang.

Salam sayang buat semua.Bersua lagi kita di hari minggu ini.Sambil santai-santai dengan keluarga,Mama Hana berkesempatan lagi nak kongsikan bersama anda semua tentang batu karang dan juga bagaimana Vivix ini membantu para pesakit yang ada batu karang.

Sebelum itu,mari kita kenal dulu apa itu Batu karang?Bagaimana pula ianya terjadi ?



Batu yang terdapat dalam ginjal atau lebih dikenali dengan “Buah Pinggang” terjadi dari tumbuhan kristal halus dari beberapa jenis kimia. Kimia yang paling lumrah adalah kalsium oxalat, kalsium pospat dan yang kurang dikenali ialah asid uric, cystine dan magnesiam pospat ammonia.
Saiz batu karang ini ada yang halus seperti pasir dan boleh jadi sebesar bola golf. Kebanyakkan batu tumbuh membesar dalam ginjal, kemudian bergerak ke bawah ke dalam saluran kencing dimana ianya menjadi bertambah besar.
Kesulitan akan timbul apabila batu-batu menjadi terlalu besar yang mengakibatkan ganguan kepada perjalanan aliran air kencing.
Di sini ada ke yang tidak suka minum air,jika ada anda harus ubah tabiat itu kerana potensi untuk terkena sakit batu karang tinggi jika kurang minum air.Nampak bahaya jugak kan !

Bagaimana batu karang ini terjadi ?

Batu karang terbentuk disebabkan oleh terdapat kepekatan yang tinggi bahan-bahan tertentu di dalam air kencing yang menyebabkan terbentuknya kristal. 
Selain kurang minum air, batu karang juga boleh terjadi disebabkan oleh jangkitan salur kencing yang berulang kali, pembesaran kelenjar prostat yang menyebabkan takungan air kencing sehingga berlakunya jangkitan.

Penyakit batu karang ni tiada signal.Tahu-tahu sahaja ia rasa sakit yang amat sampai boleh menyebabkan tak mampu nak tahan-tahan dah!

Antara gejala-gejala Batu karang ialah :

  • Air kencing berdarah 
  • Air kencing keruh dan berbau busuk
  • Kencing tidak lawas
  • Rasa sakit yang teramat sangat daripada belakang hingga ke kemaluan
  • Rasa sakit yang tajam pada testikel
  • Demam jika terdapat jangkitan kuman
  • Rasa sakit dan sengal-sengal di belakang jika batu karang di buah pinggang
  • Loya, muntah dan sesak nafas bagi kes kronik (kegagalan buah pinggang)

Di sini, saya nak kongsikan “Bagaimana Vivix Mampu mencegah penyakit Batu karang ini “?

Vivix  mampu membaiki dan melindungi selular DNA supaya sentiasa baik,mengawal genetik supaya sentisa melambatkan penuaan sel badan, menggalakkan pembentukan mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel tubuh. Jadi, sel tubuh akan sentiasa bertenaga dan sihat untuk melawan penyakit dan ketidakstabilan badan
Antara Punca sebarang penyakit termasuklah penyakit Batu karang ialah kerana MITOKINDRIA GAGAL HASILKAN TENAGA.Vivix ini mampu mengaktifkan mitokondria kerana ia mempunyai Resveretrol !
Resveretrol dikenali sebagai ibu segala antioksidan.Tetapi vivix ini 10 kali lebih dari resveretrol tau !


Bayangkan kalau dah 10 kali lebih baik dari resveratrol,lihatlah betapa hebatnya Vivix ini,betul kan ?
Mitokondria adalah sebuah organel terbesar yang kedua yang ada di dalam sel.Sel mitokondria ini adalah salah satu sel yang sangat berperanan pada proses respirasi pada sel. Kerana peranannya yang sangat penting inilah mitokondria juga sering disebut sebagai pusat kekuatan sebuah sel. Kita mampu menemukan sel mitokondria ini disetiap sel dalam tubuh kita.
Fungsi utama dari bahagian mitokondria sendiri adalah respirasi selular atau proses kimia .
Di sini juga saya sertakan testimoni untuk masalah batu karang.
image
Bagi yang ada masalah batu karang bolehlah mencuba Vivix ini.Sebabnya Vivix bagus untuk keseluruhan.Berbaloi sangatlah !
Untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan,boleh hubungi saya :
MamaHana <<0175690765>>
Follow myIG :mamahanajualvitamin
Saya juga ada menggunakan khidmat COD (cash on delivery) hanya sekitar balakong dan kawasan yang berhampirannya sahaja.

2 comments: