Monday 2 May 2016

Berpuluh Tahun Ayah Menderita Gout ,Kini Semakin Pulih.Biar Betul !

Assalamualaikum buat semua yang sudi membaca blog saya ini.Pasti anda sudah biasa dengar penyakit Gout??Mengapa ia terjadi dan Adakah cara untuk mengubatinya?Ok mari saya kongsikan bersama anda.Mudahan dengan cerita ini dapat membantu insan tersayang anda juga.


Apa itu Gout ?

Gout adalah sejenis sakit sendi atau arthritis yang ditandai dengan pembengkakan pada sendi akibat kadar asam urat berlebih dalam tubuh.Penyakit ini dapat menyerang sendi mana saja, umumnya Gout menyerang jempol kaki. Kondisi ini sering menyebabkan pembengkakan besar dan menimbulkan rasa sakit yang menyiksa, dan terkadang tidak tertahan, serta dapat berlangsung selama beberapa hari hingga berminggu-minggu.
Gout dapat menyerang siapa saja,jika berat badan berlebihan dan memiliki riwayat keluarga yang ada penyakit gout ini.Kondisi ini biasanya ditemui juga pada perempuan yang sedang memasuki masa menopause. Jika dibiarkan tanpa perawatan, Gout dapat menyerang urat, sendi dan jaringan-jaringan lainnya.
Apakah penyebab utama terjadinya Gout ini ?
Penyebab utama Gout adalah penumpukan asam urat dalam tubuh. Asam urat adalah hasil penguraian protein purina yang ditemukan dalam pelbagai macam makanan seperti kacang merah, hati dan daging merah. Dalam situasi biasa, asam urat disaring dalam ginjal dan dikeluarkan dari tubuh melalui air seni. Namun, jika menumpuk secara berlebihan, asam urut akan membentuk kristal dan terperangkap di dalam sendi.
Awalnya, Gout hanya menyerang sendi pada jempol kaki, tetapi penyakit ini kemudian dapat menyerang bahagian sendi lain, seperti pergelangan kaki dan lutut. Jika dibiarkan tanpa perawatan, kristal-kristal asam urat dapat menyebabkan perubahan bentuk pada sendi-sendi yang terkena.

Antara tanda-tanda Gout pula :

  • Bengkak, kemerahan, dan sakit ketika disentuh
  • Sukar bergerak pada bahagian yang terkena
  • Rasa sakit yang teramat dari waktu ke waktu
  • Rasa sakit ketika disentuh
  • Peradangan dan kemerahan pada sendi
Gout umumnya menyerang secara tiba-tiba. Gout biasanya terjadi pada tengah malam saat Anda sedang tidur. Jika Gout menyerang, maka anda tidak mungkin atau sukar berjalan. Namun, rasa sakit dan bengkak secara perlahan akan mereda seiring dengan waktu.
————————–
Mari kita baca kisah ini :

“Ayah menderita gout berpuluhtahun.Pain killer dan ubat gout peneman setiap hari.Salah makan sakit je mesti gout datang.Jalansampai memapah dinding.
Tapi sejak amalkan vivix 1 sudu kecil setiap hari ,Alhamdulillah takde lagi gout menjengah .Yang BESTNYA boleh tinggalkan dah ubat gout dan pain killer yang bertahun ambiltu.Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula.
Syukur ,Alhamdulillah.”
Lihatlah betapa gembiranya hati ayah bila gout dah semakin pulih.Sakit itu mahal,tapi apa salahnya kita berusaha dan berikhtiar mencari penawarnya.
Vivix atau juga sirap merah pilihan pak cik ini.Anda bagaimana pula ??
sekali cuba pasti terpegun ! In shaa Allah semuanya juga dengan izin dari Allah.

Untuk maklumat lanjut dan ingin membuat sebarang order boleh hubungi saya :
MamaHana <<0175690765>>

Follow my IG : mama_hana_jual_vitamin

1 comment:

  1. penyakit gout kena di rawat secepatnya agar tidak menjadi parah.Pengambilan Vivix sangat membantu sekali dalam menangani penyakit gout ini. anda tak percaya..??buktikan nya sendiri..Vivix memang terbak.

    ReplyDelete