Monday 16 May 2016

Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil ESP Soya ?




Perlu ke ambil soya ESP ni ?Bagus ke soya ESP ni ?Kenapa ibu hamil perlu ambil soya ESP ni?Ok,mari saya kongsikan bersama anda terutamanya pada ibu hamil.Semoga dengan info ini,para ibu-ibu tahu kepentingan soya ESP ni.Dan bukannya soya di pasar malam yea.Berbeza tau !


ESP Shaklee .


  • ESP adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk.
  • ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama
  • ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.


Kenapa ibu hamil perlu ambil ESP ?


  1. Ini kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.
  2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.
  3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.
  4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi, ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh kehilangan simpanan kalsium dalam badan.Kehilangan kalsium boleh menyebabkan ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada gigi.
  5. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.
  6. Soya ESP mengandungi nilai Indeks Glisemik rendah iaitu 39 yang mana sangat sesuai pada ibu yang mengalami amsalah diabetes semasa hamil.

Antara kebaikan ibu hamil yang ambil soya ESP ni.


Soya terbaik buat ibu-ibu yang hamil dan kulit bayi cantik.
Bulan Ramadhan pun tinggal beberapa minggu lagi,jadi sesuai sangat ibu hamil amalkan ESP ini sebagai minuman ketika bersahur kerana dengan kandungan protein ia yang cukup lengkap dan mengenyangkan serta perut tidak rasa pedih.

Di sini saya selitkan contoh resepi ESP yang boleh ibu-ibu mencubanya.


Nampak sedap resepi ni kan ?Bolehla kalau nak mencuba.

Untuk pertanyaan dan ingin membuat sebarang order boleh hubungi saya :

Mama Hana <<0175690765>>
Call/wasup/wechat/telegram

No comments:

Post a Comment