Wednesday 18 May 2016

Si Kecil Comel Elderberry Tetapi Memberi Manfaat Yang Besar.Anda Wajib Ketahuinya.

Assalamualaikum dan Salam sayang dari saya Mama Hana.Seperti yang kita ketahui ada 4 bahan utama dalam sebotol Vivix.Sebelum ini saya dah berkongsi sedikit pasal Anggur Muscadine,dan hari ini saya nak berkongsi pula pasal Elderberry.Lihat pada tajuk di atas si kecil tetapi manfaat ia besar.Memang pun Elderberry ni kecil dan comel je.Ok ,jom saya tunjukkan gambar Elderberry ni.



Lihat kecil dan comel je bentuknya.Elderberry tiada di Malaysia tau !Rupa Elderberry ini bulat-bulat kecil sahaja saiznya dan warnanya unggu gelap. Banyak tumbuh di European country and Asia barat.
Bestnya elderberry ini sebab ia sejenis buah yang kaya antioksidan.

Dalam Elderberry ada flavonoids yang sangat membantu untuk menguatkan sistem imun, melawan penyakit dan mengelakkan sel- sel kita daripada rosak akibat radikal bebas.



Antara kandungan elderberry yang lain:



  1. vitamin C, 
  2. high amounts of vitamin A
  3. potassium, 
  4. iron,
  5. vitamin B6, 
  6. fiber
  7. betacarotene.


Bukan lobak sahaja ada vitamin A dan beta carotene tapi Elderberry pun ada. Bayangkan khasiat untuk mata apabila kita ambil Vivix ini.

Mari kita lihat Fungsi dan manfaat Elderberry :


  • Anti radang-Dalam elderberry ada anthocyanin yang sangat bagus dalam mengatasi masalah keradangan,sistem imun dan bagus dalam mengatasi masalah sakit-sakit otot.anti viral
  • Antiviral-Jus Elderbery banyak digunakan sejak dulu lagi untuk mengatasi masalah demam, selesema.Ada kajian yang dibuat menunjukkan Elderbery boleh mengubati serangan influenza A (HINI).Siapa yang selalu demam sakit-sakit terkena selesema memang elok sangat ambil Elderberry ni.Ini kerana Bioflavonoids dalam elderberry dapat bantu memusnahkan virus yang boleh merebak ke sel.
  • Anti kanser-kajian yang dijalankan di oncology lab di israel menunjukkan elderbery dapat bantu sistem imun badan dan merawat pesakit kanser dan AIDS dengan elderberry ni.


Nampak kan kecil tapi banyak manfaat
Tahukah anda harga Elderbery ni berapa?Sempat saya google tadi harganya lebih kurang rm7.00 sekilo.

Ia juga sangat bagus untuk masalah kolestrol.Kajian di salah sebuah universiti di Austria ada menunjukkan extract elderberry boleh mengurangkan pengoksidaan kolestrol jahat (LDL) .Bahaya kolestrol jahat ni sebabnya nanti boleh merebak ke dinding arteri,dan tidak bagus untuk kesihatan jantung.Jadinya tak perlu susah-susah nak beli Elderberry,belilah Vivix terus lagilah ohsem!

Perlukan vivix ?
Hubungi saya :
Mama Hana 0175690765 (call/sms/wasup/wechat)

No comments:

Post a Comment