Friday 13 May 2016

Ekzema Tahap Kronik ! Adakah Cara Untuk Mengatasi Masalah Ini?Anda Perlu Ketahuinya.

Salam sayang pada pembaca setia blog Mama Hana.Salam Jumaat yang penuh barakah ini.Kisah saya pada hari ini tentang Mama pada kawan saya yang menghidap ekzema yang sangat kronik.Berhabis sehingga beratus-ratus tapi tetap belum sembuh.Sehinggalah apabila anaknya memberikan ibunya mencuba Vivix.Sebelum bercerita lebih lanjut mari kita lihat apa itu ekzema.





Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik.
Penyakit ini berkait dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.
Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.
Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun.



Ekzema ni juga kadangkala mempunyai biji air dalam kulit(seperti gambar di atas) yang menyebabkan kegatalan dan pendarahan seterusnya membawa kepada iritasi (eczematous dermatitis).

Kadang-kadang pesakit ekzema akan mengalami keradangan, seterusnya menggaru hingga menyebabkan kulit menjadi rapuh dan berkeping-keping (scaly). Kemudian menjadi luka dan terdedah kepada jangkitan.

Antara ciri-ciri kulit pesakit ekzema adalah :



  • kekurangan lapisan pelindung di mana kurangnnya penghasilan lemak dan minyak, gagal untuk mengekalkan kelembapan.
  • sel-sel juga ada jarak dan menyebabkan ia tak dapat nak kumpul air sebagai pelembap kulit. Seterusnya sebabkan kelembapan yg sepatutnya utk kulit tu hilang dan dengan mudah membenarkan bakteria dan bahan radikal bebas senang melepasinya.


Sebenarnya punca ekzema adalah genetik.Genetik adalah penyumbang besar.

Antara punca-punca ekzema :

  • Genetik
  • Bahan kimia
  • Bahan/fabrik yang tidak sesuai
  • Perubahan hormon
  • Stress
  • Faktor sekeliling/radikal bebas
  • Alah makanan



Bagaimana Vivix membantu mengurangkan masalah ekzema ?


Tahukah anda bahan utama yang ada dalam vivix ada 4 iaitu Lobak Unggu,Anggur Muscadine,Elderberry dan Polygonum Cuspidatum.Kesemuanya bahan inilah yang membantu membaik pulih sel-sel yang mempunyai masalah ekzema.



Tiga bahan utama ini berwarna gelap kan ?Warna ungu ini bagus, sebabnya kandungan antioksidan yang tinggi
Dan kesemua manfaat bahan utama vivix ni kaya dengan antioksidan.

Eczema perlu antioksidan yang tinggi untuk melawan segala radikal bebas yang boleh merosakkan sel.Sebab ekzema perlu untuk membina semula sel-sel yang tidak normal itu.

Anggur muscadine pula mengandungi 2 kali ganda vitamin c.Selain tu, kajian daripada 'Journal of agriculture and food chemistry" menunjukkan Anggur Muscadine ini ada sumber ellagic acid.
Ellagic acid ini penting untuk mengembalikan sel supaya dapat berfungsi dengan normal.

Anggur Muscadine tinggi dengan vita c dan tinggi juga dengan antioksida.
Selain itu, Vivix juga mengandungi oligenic procyaridins (OPCs) yang kaya dgn bioflavinoids.

Polyganium cuspidatum pula bertindak sebagai antipenuaan.Ini kerana kulit orang yang ada ekzema ini ,akan nampak lebih tua daripada orang yang kulit normal.Jadi bila dengan Vivix ia akan bertindak terus dekat sel.Aktifkan sel supaya nampak cantik dan muda.

Mari kita lihat testimoni mama kepada kawan saya ini :


Lihatlah perubahan selepas konsisten ambil Vivix,ternyata memang nampak perubahannya.Tak rugilah mencuba Vivix ini dari berhabis sehingga RM400 tapi kesannya masih sama ,tidak berkurang.Berbaloilah dengan Vivix ini.Saya pun tumpang gembira dengan mak cik ni,sebab ekzema dah mula nampak nak pulih.

Jadi pada yang mempunyai masalah yang sama seperti ini,Mama Hana sarankan agar mencuba Vivix ini.Bagus kesannya sehingga menyeluruh.

Untuk maklumat lanjut dan ingin membuat sebarang order,boleh hubungi saya :

Mama Hana<<0175690765>>
Sms/call/wasup/wechat

2 comments:

  1. Ekzema kalau tak dirawat akan merunsingkan. Nasib baik ada vivix..

    ReplyDelete
  2. Saya pun ada eczema kat tapak tangan. Selepas kenal shaklee eczema dah semakin pulih..

    ReplyDelete