Thursday 19 May 2016

Seksanya Bentan Dalam Pantang ! Para Ibu Jangan Ambil Mudah.

Minggu lepas Mama Hana ada berkongsi pasal bentan.Bahaya tau ,tolonglah para ibu jangan ambil mudah bab ini.Mari Mama Hana kongsikan .




Apakah itu Bentan ?


Bentan bermaksud sakit semula setelah hampir sembuh semasa proses rawatan selepas bersalin.
Maksudnya jika ibu tidak menjaga diri ketika tempoh rawatan, dia berisiko untuk mengalami sakit semula atau bentan. Ada ibu mengalaminya pada penghujung tempoh berpantang atau selepas selesai melalui pantang.

Nampak kan ?Di waktu berpantang harus jaga diri,jaga pemakanan dan jaga kesihatan.Jika terkena bentan,seksa rasa kan.Tapi Mama Hana ,alhamdulillah tak pernah kena dan minta dijauhkanlah.Para ibu terutama ibu muda yang belum banyak pengalaman ,ketika berpantang haruslah betul-betul supaya perkara ini tidak terjadi.


Oh yea.Mari baca kisah ini :


"Ada satu malam tu saya dah sakit sengal-sengal badan, second time kalau tak silap saya..Malam tu saya try ambil vivix dan ostematrix,esoknya hilang yang bentan tu.Mula-mula macam ye ke sebab vivix dan ostematrix...tapi bila kali ketiga kena dan saya ambil lagi cara yang sama.. memang hilang bentan tu..Saya yakin laa sebab vivix dan ostematrix jugak sebab semalam kena dekat pinggang lagi dan tangan, pastu saya terlelap susu baby tak ingat nak makan vivix dan ostematrix tu, terjaga anak nak susu baru teringat... Bangun ambil vivix dan ostematrix pastu susu baby tertidur balik, pagi ni bangun memang rasa fresh badan tak rasa sengal-sengal tu lagi.Semuanya dengan izin Allah jua.

Vivix dapat membantu mengurangkan masalah bentan.Jadi berwaspadalah para ibu ketika tempoh berpantang atau selepas pantang.Makanan kena ambil berat juga,jika salah makan mungkin kebarangkalian akan kena bentan.Vivix penyelesaian terbaik dan cepat pulih.In shaa Allah.

Berminat nak order ?
Boleh hubungi Mama Hana 0175690765 (call/sms/wasup/telegram)

No comments:

Post a Comment