Tuesday 10 May 2016

Keputihan Kronik Sehingga Berkeping-keping!Adakah Cara Untuk Merawatinya Dengan Lebih Berkesan Dan Selamat.

Keputihan sangat sinonim dengan wanita.Tapi janganlah pula anggapnya sebagai perkara yang remeh.Mesti tahu cara atasiny.Kalau tak malu kita ,sebabnya keputihan ini memang sangat tidak selesa.Sebelum Mama Hana ceritakan lebih mendalam,mari kita ketahui apakah itu keputihan ?




Apa itu keputihan?

Keputihan atau Fluor Albus merupakan sekresi vaginal pada wanita.Keputihan pada dasarnya dapat digolongkan menjadi dua golongan iaitu keputihan normal (fisiologis) dan keputihan abnormal (patologis).Keputihan fisiologis adalah keputihan yang biasa terjadi setiap bulan,biasanya muncul menjelang menstruasi atau sesudah menstruasi ataupun masa subur.Keputihan patologis dapat disebabkan oleh infeksi biasanya disertai dengan rasa gatal di dalam vagina dan di sekitar bibir vagina di bahagian luar.Yang sering menimbulkan keputihan ini antara lain bakteria,virus,jamur atau juga parasit.Infeksi ini dapat menjalar dan menimbulkan peradangan ke saluran kencing sehingga menimbulkan rasa pedih saat membuang air kecil.

Penyebab keputihan?


  • ketidakseimbangan hormon
  • gejala suatu penyakit tertentu
  • memakai pakaian dalam yang ketat
  • tidak mengganti pantyliner
  • stress
  • seluar dalam dalam keadaan lembap
  • kurang menjaga kebersihan vagina

Bagaimana cara untuk mengatasinya :


  1. Segera berjumpa doktor untuk rawatan lanjut dan mengetahui punca keputihan.Elakkan dari perasaan malu,kerana jika dibiarkan keputihan ini boleh merebak menjadi lebih teruk.
  2. Ganti pad dengan kerap semasa kedatangan haid bagi mengelakkan jangkitan pada faraj.
  3. Guna panty liner semasa di luar haid & gantikan kerap bagi mengelakkan sebarang jangkitan.
  4. Pastikan faraj sentiasa dalam keadaan kering setiap kali membuang air kecil.Organ wanita sangat sensitif & tidak boleh dibiarkan basah @ lembap kerana boleh menyebabkan pembiakan kuman.
  5. Jangan gunakan sebarang cecair pencuci kerana tidak semua orang sesuai menggunakannya.

Produk Shaklee yang membantu masalah keputihan ini :


RM475

Vivix

Vivix produk antipenuaan unggul yang kaya dengan antioksidan resveratrol yang dapat menguatkan sistem imun, mengembalikan semula keremajaan sel, mengaktifkan sel bakteria sihat, dan memperbaiki kerosakan sel pada peringkat DNA.

Mari kita lihat testimoni ini.
-----------------------------




"Akak ambil Vivix yang macam dicadangkan.Alhamdulillah semakin baik.Pada mulanya ambil Vivix ,berkeping-keping keputihan keluar !Dan sekarang keputihan semakin berkurangan."

Ternyata Vivix juga membantu dalam masalah keputihan.Bonus lain dia akan dapat pastiny kulit makin cantik malah nampak awet muda.Tak akan menyesal punya bila dah konsisten ambil vivix.


Untuk maklumat yang lebih lanjut boleh hubungi saya :

MamaHana<<0175690765>>
Wasup/wechat/telegram

Saya juga menyediakan khidmat COD hanya berdekatan rumah saya area balakong.Pos penghantaran ke seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment