Wednesday, 4 May 2016

Kisah Suami Yang Menderita Strok Sehingga Menyebabkan Sel Otak Kiri Mati.Tapi Selepas Mencuba Vivix Semuanya Berubah !

Assalamualaikum dan selamat pagi semua pembaca blog mama Hana.
Kali ini mama Hana nak berkongsi sedikit kisah suami yang menghidap strok dan terlantar kerana sel otak kirinya telah mati.Pasti sedih dan pilu seorang isteri apabila suaminya disahkan menghidap strok.Adakah dia masih berpeluang untuk hidup?Mari sama-sama kita baca.
Apabila sel otak kiri mati, pesakit akan hadapi masalah pertuturan, dan anggota badan yang berkaitan tidak dapat berfungsi dengan baik.
Terlebih dahulu saya nak kongsi apa itu strok?

Strok ini adalah serangan pada otak yang berlaku secara tiba-tiba. Boleh berlaku pada sesiapa sahaja dan tidak mengira waktu.
Apabila ia berlaku, otak akan mengalami kekurangan oksigen dan sel otak boleh mati.
Mari kita kenal Jenis-Jenis Strok.
Terdapat 2 jenis strok iaitu Hemorrhagic dan Ischemic.
1⃣Hemorrhagic:
Ianya jarang berlaku, hanya 15% sahaja kes strok adalah jenis ini tetapi ia adalah penyumbang kematian yang agak besar juga iaitu sekitar 40%.
Jarang berlaku tapi bahaya.
Ia boleh berlaku disebabkan Brain aneurysm (masalah pada salur darah pecah) atau pun salur darah lemah dan bocor. Darah yang bocor tadi akan memenuhi otak dan menyebabkan keradangan dan tekanan pada otak.
2⃣Ischemic:
Ini jenis strok yang biasa berlaku. Ia berlaku apabila salur darah yang nak ke otak dihalang oleh blood clot (ada pembekuan pada saluran tersebut.
Biasa berlaku pada orang yang ada darah tinggi atau mereka yang ada kolesterol tinggi juga tak terlepas.
Kerana kolesterol ini boleh menyumbat salur darah dan membentuk clot tadi.
Apabila darah tak dapat sampai ke otak, maka berlakulah strok.
yang jenis ischemic ini biasanya dikaitkan dengan kolesterol tinggi.
————————–

Mari kita baca kisah ini :
“Saya Hafza Aein. Ini suami saya yang mengalami stroke pada APRIL 2014. Doktor mengesahkan otak kirinya membengkak dengan cepat. Hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Saya bersetuju tanpa berfikir panjang kerana tiada pilihan lain.
Pada MEI 2014, suami masih lagi tidak sedar dan doktor memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami.
Sama ada tidak dapat mengingat siapa diri dia dan ahli keluarga, atau boleh mengingat tapi cepat lupa ataupun mengalami masalah pertuturan.
Alhamdulillah, Allah maha besar, bila dia dah sedar, dia masih ingat akan kami sekeluarga. Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham.
Mulai dari itu, saya cuba bagi vivix setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.
Alhamdulillah, hampir setahun saya berikan vivix, pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri dan banyak cakap. Suka saya bila doktor cakap macam tu.
Terima kasih shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga.”
Jadi, siapakah orang tersayang yang kita nak bagi vivix harini? Mencegah lebih baik dari mengubati dan kadang kita sendiri pun tidak tahu kita ada masalah kolesterol tinggi terutama apabila kita bertubuh kurus dan rasa tidak ada penyakit.Mencegah sebelum terlambat.
Ikhtiar terbaik seorang isteri untuk melihat suaminya sembuh.Syukur.Semua juga dengan izin dari Allah.Tidak salah untuk kita ikhtiar kan !
Untuk maklumat lanjut dan ingin membuat sebarang order boleh hubungi saya :
MamaHana<<0175690765>>
Boleh juga follow IG saya :mama_hana_jual_vitamin

7 comments:

  1. Bahaya juga strok ni kan..? Boleh sebabkan lumpuh...skrg ada vivix kan bagus untuk bantu rawatan strok ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea kena konsisten amalkan vivix ni..

      Delete
  2. Mujur ade vivix kan..alhamdulillah...strok boleh sembuh dengan ikhtiar vivix secara konsisten..

    ReplyDelete
  3. Stroke kebanyakan berpunca dari tekanan darah tinggi kan..vivix bagus juga untuk darah tinggi dan strok

    ReplyDelete
  4. Stroke kebanyakan berpunca dari tekanan darah tinggi kan..vivix bagus juga untuk darah tinggi dan strok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelbagai manfaat dan kebaikan yang dapat dengan adanya Vivix.Memang sangat diperlukan saat ini

      Delete