Thursday 26 May 2016

Fibroid Berjaya Kecut Akhirnya Dengan Vivix.Alhamdulillah !

Selamat petang.Sebelum ini Mama Hana ada berkongsi tentang Cyst,dan pada hari ini ,saya nak berkongsi pula tentang Fibroid.Kedua-duanya terjadi pada wanita.



Sebelum Mama Hana bercerita dengan lebih lanjut lagi ,mari kita lihat apa itu fibroid.Gambar boleh lihat seperti di atas.

Apa itu Fibroid ?


Pertumbuhan sel yang tidak normal pada rahim (uterus).Juga dikenali dengan nama fibroid uterus,miom,fibromiom,fibro leiomiom,atau leiomiom uteri,cukup umum terjadi dengan tiga dari empat wanita diperkirakan menderita kondisi ini.

Terdapat beberapa jenis Fibroid yang patut anda ketahui.

Empat jenis Fibroid yang berbeza :


  1. Fibroid Submukosa - Jenis ini tumbuh di bawah permukaan rahim,namun dapat tumbuh menjalar hingga ke rahim.
  2. Fibroid Subserosa - Jenis ini tumbuh di luar dinding rahim.
  3. Fibroid Miometrial - Jenis ini dapat ditemukan pada dinding otot rahim.
  4. Fobroid Pedunkulata - Jenis ini tumbuh di luar rahim namun menempel pada tangkai atau dasar rahim.


Antara gejala yang paling umum adalah :


  • Sembelit
  • Sering buang air kecil
  • Nyeri pada saat datang bulan yang berlangsung selama 7 hari atau lebih
  • Pendarahan yang hebat saat datang bulan
  • Nyeri pada tulang pinggang
  • Sakit buang air kecil
  • Tekanan pada dubur
  • Sakit buang air besar

Fibroid juga dapat mengganggu kehamilan. Beberapa orang percaya bahwa fibroid adalah salah satu penyebab ketidaksuburan. Para wanita yang memiliki fibroid juga dapat mengalami masalah saat kehamilan karena kondisi ini dapat menyebabkan keguguran.Fibroid juga dapat mengganggu kelahiran. Jika ukuran fibroid terlalu besar, maka bedah caesar akan sangat dianjurkan untuk dilakukan.
Fibroid biasanya diketahui pada pemeriksaan bagian dalam vagina, setelah pemeriksaan menggunakan gelombang suara ultrasonik atau pengambilan gambar memastikan keberadaan fibroid.

Bagaimana cara nak kecutkan Fibroid dengan cepat dan selamat ?


Jawapannya adalah VIVIX.

  • Ia adalah Cell Renewal dan DNA Renewal.Apabila cell dan Dna kita diperbaharui ,semakin hari sel asas badan akan menjadi semakin muda.Umum mengetahui bahawa pada usia muda badan kita mempunyai daya tahan yang lebih kuat berbanding pada usia tua.Lagi muda lagi sel badan kita melawan fibroid dan menghalang semula fibroid.
  • Ia membantu menstabilkan hormon.Hormon yang stabil membantu fibroid mengecut dengan cepat.
  • Ianya adalah antioksida yang membantu menyerang ketumbuhan yang pelik di dalam badan,termasuk fibroid .Dengan pengambilan konsisten ia akan menhalang pertumbuhan semula fibroid.


Mari kita lihat antara testimoni berjaya kecutkan Fibroid :



"Lepas je saya bagi vivix ,kawan saya dah tak makan ubat dari hospital.Setiap kali bangun pagi terus makan vivix.Sebelum ni 1.5 cm ,sekarang dah tak de.Syukur sangat !"




"Alhamdulillah result amat melegakan.Fibroid dah mengecut dari 7cm ke 3cm.Event last minute tapi memang cukup berkesan."


Hubungi saya jika perlukannya :

Wasup 017.569.0765 Mama Hana 

No comments:

Post a Comment