Wednesday 18 May 2016

Petua Hilangkan Kesan Regangan Selepas Bersalin.




Siapa tak risau tengok kesan regangan di perut atau lebih dikenali sebagai stretchmark masa mengandung. Betul tak? Jangan putus asa untuk mencuba pelbagai cara menghilangkan kesan 'mengngerikan' ibu-ibu lepas bersalin. Mari cuba petua ini. Mana tahu salah satu petua ini sesuai dengan anda. 

  1. Amalkan menyapu minyak zaitun setiap malam sebelum tidur.
  2. Perah air limau nipis ke atas sedikit kapur sirih. Bancuh hingga sebati dan sapu ke perut. Balut dengan bengkung. Amalkan setiap kali selepas mandi.
  3. Ramas sedikit air asam dengan kapur atau ragi. Campurkan sedikit air dan gaul hingga sebati. Sapu pada perut ketika hendak tidur malam.
  4. Rebus secupak asam gelugor bersama secupak garam sehingga hancur. Ambil asam gelugor hancur tadi, pupukkan ke perut kemudian balut dengan bengkung. Amal selama tempoh 44 hari berpantang.
  5. Masak santan kelapa hingga pecah minyak. Sapukan di perut sejak awal kehamilan lagi.
  6. Campur 1 sudu besar kapur sirih, 20 titik minyak kayu putih dan 1 sudu besar air limau nipis. Sapu pada perut setiap kali selepas mandi sepanjang waktu berpantang.

Selain dari petua di atas boleh juga dengan penggunaan suplement bagi mengurangkan kesan regangan itu,malah kulit nampak lebih cantik.

Set kehamilan Shaklee adalah pilihan terbaik untuk ibu yang mengandung.Set ini mengandungi ESP,B Complex,Vitamin C dan juga Vitalea.Misalnya B Complex mengandungi asid folik yang baik untuk memelihara kandungan anda.Vitamin C pula membantu dalam kecantikan dan juga keanjalan kulit.ESP pula membantu dalam mengekalkan keanjalan dan menjadikan kulit lebih berseri-seri.Ia juga membantu mengurangkan kedutan dan memudarkan kesan stretchmark pada perut anda.
Meminum ESP setiap pagi dapat memberikan anda tenaga sepanjang hari.Kebiasaannya ibu yang mengandung kerap berasa letih dan tidak larat membuat kerja.Jadi miliki kulit tanpa kesan stretch mark yang ketara pada perut dengan meminum ESP setiap hari.



Untuk maklumat lanjut dan ingin membuat sebarang order,boleh hubungi saya :

Mama Hana 0175690765
Call/sms/wasup/wechat

No comments:

Post a Comment