Tuesday 24 May 2016

Kenali Punca Masalah Kesuburan Wanita.Nampaknya Peluang untuk Hamil Lebih Cerah.

Setiap pasangan yang berkahwin pasti teringin nak hamil dan memiliki anak sendiri.Justeru itu,tidak salah kiranya jika setiap pasangan itu berusaha dan ikhtiar untuk menimang cahayamata.Sesuai dengan entri saya pada hari ini tentang kesuburan wanita.Semoga ianya sedikit sebanyak dapat membantu setiap pasangan yang inginkan anak.Jom kenali punca masalah kesuburan wanita.


Masalah Kesuburan Wanita :

  • Kuantiti dan Kualiti telur (ovum)

Masa kita lahir dahulu (bayi perempuan) memang semulajadi dilahirkan dengan 1-2 juta folikel telur yang belum matang. MasyaAllah banyaknya!

Tetapi mengikut masa ia akan mula berkurang hingga 300,000 sahaja. Setiap bulan telur ini akan mencapai kematangannya dan keluar dari folikel tadi, bersedia untuk disenyawakan.

Semakin berusia seseorang wanita, semakin kurang telurnya.


  • Kualiti Telur Wanita

Kualiti telur seorang wanita akan menurun mengikut usia. Ia diukur dari segi bagaimana telur itu bersedia untuk berkembang menjadi embrio.



Kenapa Kualiti Telur Wanita Menurun?


Ada dua perkara juga yang menentukannya :


  1. jumlah KROMOSOM dalam telur
  2. tenaga yang ada dalam sesuatu telur



Jumlah Kromosom

Telur memerlukan jumlah kromosom yang sesuai  supaya dapat bergabung dengan jumlah kromosom dalam sperma. Jika jumlah kromosom tak sesuai maka tak berjayalah usaha nak hamil tu.


Tenaga

Tenaga telur juga memainkan peranan. Katakan jumlah kromosom dah sesuai, tapi tenaga tiada. Tenaga ni berkurang dengan usia seseorang, makin berusia makin tidak bertenaga.

Ini kerana masa nak bersenyawa itu, telur ini perlukan tenaga untuk “split”. Tenaga ini datangnya dari sel yang dipanggil MITOKONDRIA yang mana mitokondria inilah boleh beri menukarkan kepada tenaga.

Mitokondria ini akan semakin lemah seiring usia. Jadi bila mitokondria ini tiada tenaga sebabkan usia meningkat, maka telur tadi tak boleh nak “split”. Maka persenyawaan tidak berjaya.

Jadi kesimpulan yang kita nak kena fahami adalah jaga bab tenaga sel tu. Harus tahu juga apa yang boleh berikan tenaga pada mitakondria ini.

Jawapannya semestinya pada VIVIX.Jika ada masalah kesuburan, mungkin boleh usahakan cara ini. Mana tau berhasil setelah berusaha berkali-kali.In shaa Allah dengan izin dari Allah juga.




Bagaimana Vivix dapat membantu masalah kesuburan?


  1. Vivix mengandungi Resveratrol.Resveratrol inilah yang mempunyai peranan dalam memelihara kesuburan, melindungi sel-sel telur yang tidak matang/oosit dan berpotensi melanjutkan tahun subur.Apabila telur-telur ini dipelihara dengan baik dan tiada radikal bebas atau kerosakan, maka peluang untuk bersenyawa lebih mudah .
  2. Vivix dapat meningkatkan Mitokondria.Ia merupakan organel yg terdapat dalam jumlah yang besar dalam kebanyakan sel-sel di mana proses biokimia pernafasan dan pengeluaran tenaga berlaku.

Mari kita lihat testimoni ini :




" Buat diri Nana sendiri,sudah berkahwin hampir 3 tahun tetapi belum dikurniakan zuriat.Dan Nana diberi satu tips oleh seorang rakan dalam Shaklee untuk amalkan Vivix secara konsisten dengan dose tertentu untuk tujuan memperbaiki sel tubuh badan supaya bila sel badan sihat,organ sihat (rahim sihat) dan seterusnya.
Dan Alhamdulillah setelah beberapa lama amalkan Vivix secara konsisten akhirnya sampai juga rezeki kami suami isteri."

Alhamdulillah..Semua dengan izin dari Allah .

       Ingin dibantu ?
Wasup Mama Hana 017.569.0765

No comments:

Post a Comment