Saturday 6 September 2014

KANDUNGAN COLLAGEN POWDER

Pasti anda tertanya-tanya apa yang terkandung dalam Collagen Powder ni yang membantu mencantikkan kulit muka????

Ok...di sini saya kongsikan bersama

1)Kolagen dari sisik ikan merah
-Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran & kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.

2)Ekstrak kekerang
-Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi & menghidrat mata untuk ketidakselesaan mata.

3)Lactobacillus acidophilus
-Membantu mengimbangi mikroflora usus & membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

4)Ekstrak biji Camellia japonica
-Biji Camellia terdiri dari asid oleik,satu emolien & pelembap kulit yang hebat & isoflavon,antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

5)Ekstrak Pfaffia
-Pfaffia juga dikenali sebagai ginseng Brazil,apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camilla japonica,membantu formasi kolagen & asid hyaluronic.Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak,asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut,lembap & licin.

6)Vitamin C & vitamin B
-Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen & menetang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat,lemak & protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalsm sel.

7)Elastin dari kolagen ikan
-Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang,memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik.Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengakalkan kulit menjadi tegang,anjal & elastik.

Tujuh ramuan ini digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen & menyokong kecantikan anda dari dalam ke luar.




No comments:

Post a Comment