Sunday 28 September 2014

CARA SEMULAJADI KUATKAN JANTUNG

Assalamualaikum semua...Ok hari ini saya nak kongsikan serba sedikit cara nak kuatkan jantung melalui kaedah semulajadi.

Anggur

-Secara umumnya,buah-buahan segar bermanfaat dalam membantu mengatasi penyakit jantung.Buah-buahan ini bekerja dengan cara menguatkan jantung.Anggur,khususnya efektif dalam meredakan rasa sakit pada jantung & dengupan jantung.Penyakit ini dikatakan boleh dikawal dengan cepat jika pesakit mengamalkan diet eksklusif dengan anggur selama beberapa hari.Jus anggur khususnya amat bermanfaat ketika seseorang menghidap serangan jantung.


Epal

Buah ini mengandungi komponen yang berfungsi menstimulasi jantung.Epal & olahan dari sumbernya amat bermanfaat bagi pesakit lemah jantung.



Bawang merah

Dikatakan amat bermanfaat dalam mengatasi penyakit jantung.Sayuran ini mengawal kolestrol darah dengan mengoksidasi kelebihan kolestrol.


Madu

Mengandungi pelbagai komponen yang berfungsi mencegah semua jenis penyakit jantung.Madu menguatkan jantung & melancarkan perjalanan darah.Selain itu,madu juga efektif dalam meredakan rasa sakit pada jantung & dengupan jantung.Makan 1 sudu besar madu setiap hari cukup untuk mencegah semua jening gangguan jantung.


Asparagus

Sayuran ini merupakan makanan yang baik untuk menguatkan jantung.Untuk membantu mengatasi lemah jantung & pembesaran jantung.Pesakit jantung juga boleh mendapatkan manfaat dengan merebus sayur ini.

Vitamin E

Penyakit jantung sebaiknya menambah makanan yang kaya dengan vitamin E.Vitamin ini dikatakan memperbaiki sel-sel.Vitamin E juga meningkatkan perjalanan darah & kekuatan otot.Produk-produk bijirin penuh & sayuran hijau,khususnya daun kubis di bahagian luar merupakan sumber vitamin E.

Vitamin C

Vitamin ini penting kerana berperanan melindungi kerosakan spontan pada dinidng kapilari yang biasa memicu serangan jantung.Vitamin C juga mencegah kolestrol darah.Stress,marah,takut & kecewa serta emosi boleh meningkatkan lemak & kolestrol darah.

Selain menggunakan cara semulajadi,pengambilan supplement juga penting bagi menguatkan jantung...Disini saya sertakan supplement yang diperlukan untuk mengurangkan sakit jantung & menguatkan jantung...


4 cara iaitu :

Phytocol-st >> untuk pencegahan

Omega Guard >> untuk penurunan

Coqhealth >> menguatkan jantung

Vivix >> sebagai perlindungan

Untuk maklumat lanjut,amda boleh hubungi saya

sms/whatsapp/telegram 0163102372

fb : faezah mohamed said

fb pages : good health for life

No comments:

Post a Comment