Sunday 6 April 2014

SOY PROTEIN ISOLATE POWDER (ESP).

APA ITU ESP??

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi.Didatangkan dalam bentuk satu canister & berbentuk serbuk.
ESP mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubah suai secara genetik) yang diproses di bawah suhu rendah.Setiap tin 1kg ESP berasal daripada 30kg kacang soya & ia adalah booster tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging,4 kali lebih dari telur,12 kali lebih dari susu.Ia juga rendah lemak,rendah kolestrol & mudah diserap oleh badan manusia.
ESP mengandungi 22 jenis asid amino & ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

SIAPA YANG MEMERLUKAN ESP??
-ESP sesuai diambil oleh semua lelaki/perempuan,pelbagai peringkat umur.Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang & kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.
1)Ibu-ibu yang sibuk:ESP membantu memberi tenaga berpanjangan,badan lebih sihat & kekal cergas.
2)Wanita yang ingin menguruskan badan:Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi,memberikan rasa kenyang yang lebih lama.Tiada lagi sarapan yang berat-berat.
3)Ibu-ibu yang menyusukan anak:Membantu memperbanyakkan & mengekalkan permintaan susu disamping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
4)Pesakit kencing manis:Mempunyai indeks glisemik yang rendah,melambatkan penyerapan glukosa dalam darah & mengawal paras glukosa.
5)Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka:Membantu menghilangkan parut jerawat di muka,menjadikan kulit muka halus-mulus,gebu & berseri untuk tatapan si dia yang tersayang.
DAN lelaki,wanita,tua,muda,ibu mengandung,ibu menyusu,pesakit diabetes,selepas pembedahan,kesuburan,kecantikan,ibu berpantang,yang berdiet,ingin tambah tenaga.
Pendek kata anda,saya,kamu & dia yang sihat & ingin kekal sihat.Insha Allah...

CARA BANCUHAN ESP
ESP boleh dibancuh dengan air kosong sahaja @ tambahkan dengan minuman kegemaran,buah-buahan segar,oat & lain-lain mengikut selera masing-masing.JANGAN  bancuh ESP dengan air yang panas kerana suhu tinggi boleh musnahkan protein.





FAEDAH ESP:-
#KEKAL MUDA-Asid amino membina otot manusia,kuku,rambut,darah,organ,kulit,kalenjar,50 000 jenis protein,20 000 jenis enzim dll.Pengambilan ESP Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda & otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
#HORMON BERASASKAN TUMBUHAN SEMULAJADI-Kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita.Ia membantu dalam mengurangkan paras kolestrol & mencegah osteoprosis & penyakit jantung.
#MEMULIHKAN FUNGSI PROSTAT LELAKI-Genisten dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan & mencegah sel kanser daripada merebak.Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA & sel-sel menjadi sel-sel kanser.Ia juga menjaga rahin & ovari,kitaran haid & prostat.
#KULIT BERSERI & ANJAL-Merangsang regenerasi kulit & otot,memulihkan kedutan,sebagai anti-penuaan,mengembalikan keserian kulit & kelembutan otot,sekaligus mempercepatkan pemulihan luka & menghilangkan parut.
#PEMBERI TENAGA SEGERA-Membekalkan tenaga segera & meningkatkan sistem imun,dengan itu ia memulihkan keletihan,migrain,isomnia & tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan,kebimbangan,ketakutan dll.
#MEMULIHKAN PIGMENTASI-Melambatkan proses uban,rambut gugur,masalah keadaan rambut,pigmentasi,freckles.
#MEMPERBAIKI MEMORI-Menguatkan ingatan,kecergasan,keupayaan seksual & sebagainya.




No comments:

Post a Comment