Sunday 6 April 2014

TEKANAN DISEBABKAN OLEH BUASIR

Buasir atau hemoroid adalah pembekakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur.Apabila vena ini membenjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak,terasa sakit,perit,gatal & berdarah.Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum,menyebabkan dinding vena darah teregang atau 'memberi' dan membonjol.Kadangkala ia boleh pecah terutamanya sewaktu meneran.


PUNCA-PUNCA MENYEBABKAN BUASIR:-
#sentiasa duduk
#meneran(ketika najis keras @ sembelit)
#duduk mencangkung terlalu lama di dalam tandas
#batuk yang teruk
#bersalin
#mengangkat berat
#pengalaman seks melalui dubur oleh golongan heteroseksual dan homoseksual

SUPLEMEN UNTUK BUASIR

1)OSTEMATRIX
-membantu untuk mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.
2)OMEGA GUARD
-baik untuk sendi/otot..Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga proses pembuangan air besar menjadi amat perit.Jadi,omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.
3)ZINC COMPLEX
-disarankan kepada buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit.ZINC COMPLEX membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.



berminat boleh hubungi saya:-
fb:faezah mohamed said
sms:0175690765
id:1085405

No comments:

Post a Comment