Monday 7 July 2014

BERTENAGA SEPANJANG BERPUASA

Alhamdulillah hari ini sudah masuk hari ke-9 umat Islam berpuasa..Tidak semua mampu berpuasa penuh sepanjang Ramadhan ini,termasuklah ibu hamil & ibu yang menyusukan anak...Tidak dilupakan juga anak-anak yang baru belajar berpuasa..Di sini saya ingin kongsikan set yang membantu anda bertenaga & kurang rasa lapar sepanjang bulan Ramadhan..

Saya sendiri turut mencuba,tambahan ibu menyusu seperti saya memerlukan tenaga & susu yang banyak untuk bayi saya..Ada juga diantara ibu-ibu di luar sana susu mula kering sebelah petang..Tapi saya TIDAK sejak amalkan ESP sebelum bersahur,alhamdulillah susu sentiasa banyak sehingga ke petang,badan pula bertenaga & kurang rasa lapar..

Di sini saya kongsikan bersama anda SET BERTENAGA UNTUK ANDA SEPANJANG RAMADHAN..Set ini mendapat sambutan hangat pada bulan ini..

#MEAL SHAKES#
******************
-Ianya multivitamin pemakanan lengkap.Rasanya sangat sedap seperti rasa ice cream vanilla tapi dalam bentuk serbuk.

-Meal Shakes Shaklee adalah salah satu pilihan pemakanan yang diberi jolokan 'easy-on-the-go meal' kerana penyediaannya yang begitu mudah & kandungannya yang lengkap membekalkan nutrien keperluan harian.

-Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak yang aktif & tidak boleh duduk diam.Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat mengambil sarapan & hidangan yang seimbang.Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan suplemen dalam bentuk pil terutama warga tua.

-Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin & mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.

-Sumber yang kaya dengan kalsium,fibre & protein.

-Pilihan terbaik rendah lemak & rendah glisemik.

-Rasa French Vanilla yang enak boleh diminum begitu sahaja @ dicampur dengan susu @ minuman kegemaran.

#ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)#
***********************************
-Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.

-Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita,terutama kepada janin & bayi yang sedang membesar.

-Membekalkan tenaga yang berpanjangan.

-Memberikan rasa kenyang.

-Diperlukan oleh kuku,rambut & kulit yang sihat.

-Membantu mengekalkan kepejalan otot.

-Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal.

-Mengekalkan tahap kolestrol normal & menggalakkan kesihatan jantung & prostat.

#PERFORMANCE DRINK#
**************************
-Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehidrasi seperti fungsi minuman isotonik.

-Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga & stamina.

-Ia bukan milkbooster @ minuman penambah susu,sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.

-Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan serta merta.Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.

-Fungsinya tidak sama dengan milkbooster @ makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa & menyusu/mengepam.

-Ia bukan sahaja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa,tapi sesuai untuk semua terutama yang kerja di tengah panas.Sesuai juga untuk kanak-kanak yang demam kerana mereka pastinya tiada selera makan & minum.Ia boleh tolong cegah dehidrasi.






FB : Faezah Mohamed Said
PAGES : Good Health For Life
SMS/WHATSAPP : 0175690765

Berminat nak mencuba set ini ?? Jom cuba...






No comments:

Post a Comment